peace!

Assalamuaalaikum to all readers

Sebelum ni aku ada tulis novel about nadhirah and ziyad.the story set place in warwickshire, uk where nadhirah studied there.

Tapi novel tu hilang. Aku rasa hilang dekat asrama puteri smk raja ali (mention habes)
makcik cleaner kot baca. harap makcik bersabar dengan kejiwangan tahap gaban saya. Darah muda yang gedik dan poyo biasalah.
Tapi kalau warden baca. okay my life is finish

watever. insyallah saya keluarkan sebijik novel, harap beli.
                                                                                                                                                                   

Nadhirah-

Aku terfikir. Apa tujuan aku berada di atas muka bumi ini. Allah ciptakan aku atas dasar apa? Tapi bila difikir balik, aku ingin melempang muka sendiri. Aku diciptakan untuk beribadah kepada-Nya.
Aku dicipta untuk menyebarkan dakwahnya. Membina sebuah ummah yang gemilang.

Ummah yang gemilang datang dari sebuah keluarga yang hebat. Tetapi aku dah tinggalkan keluarga aku. Keluarga yang bakal dibina itu aku biar tanpa pasak yang kukuh. Mungkin roboh. Tak mungkin keluarga dapat dibina jika hanya satu tiang yang menyokong. Tak mungkin. Maafkanku.You get it, right?

Aku menendang batu yang berada dihadapanku. Taman bunga di kota London ini amat sunyi. Hanya ada beberapa orang yang sedang berjoging. Tiada yang mempedulikan aku.
Ada yang mempedulikan aku  di Malaysia sana. Amat peduli. Aku yang tolak dan tepis. Well i'm good at pretending and acting

"Why did you that?" tanya dia.
"To punish myself. To wake me up from this beautiful silly dream. To remind me that i killed them. I can't kill myself because i am not strong enough but i am strong enough to hurt myself. Every inch of water that touch the burning scar reminds me of the burning house. The blood that pouring out from the deep wound inside my skin reminds me of blood drooling out from her womb," kata aku perlahan.
Dia menggenggam tangan aku perlahan. 
"You said there is Allah. You said someone created you for a reason. Ada sebab kenapa awak diciptakan dan sebab berlakunya sesuatu. Awak tak pinta untuk lahir begini. Itu takdir Allah yang mengandungi sejuta hikmah. You told me to go back to the Creator. Back to the one who created us.Dalam perjalanan menuju ke jalan redha-Nya, awak mesti ada di sisi saya. Awak beri saya cahaya tapi awak sendiri kegelapan. Ujian dan masalah yang diberi bukan untuk menyiksa awak tetapi untuk awak kembali kepada-Nya. You cannot erase the past, but you can always forget it. Move on. Awak tak boleh hukum diri sendiri, yang hanya boleh hukum ialah Allah Subhanuwataala. Awak kata dekat saya waktu zaman gelap saya dulu, 'Taubat Nasuha akan membersihkan diri kita dari dosa-dosa' tapi sekarang awak tak aplikasikan benda tu pada diri awak. Taubat nasuha yang akan menghapuskan dosa awak, dengan izin Allah. Dengan cara awak menyiksa diri sendiri, bukannya dosa awak akan terhapus bahkan membuat Allah murka pada awak.
I certainly cannot change you, but i will always pray for you in every prayer. I don't want to see you hurts because i can feel it. Why? Because you are part of me," katanya perlahan di telinga aku.
Air mata aku mengalir perlahan. Aku tersedar. Aku menasihatkan dia tapi diri aku sendiri terkapai tiada tali untuk dipegang. Aku menarik tangan aku daripada genggamannya tapi dia menarik semula tangan aku dan memeluk aku erat. 

"Let me hug you and make you feel loved. Allah loves you. Allah loves you. I Love you. Umairah loves you. All the oxygen you breathe in, all beautiful clothes you are wearing, all food and drinks that has been into your stomach is the sign Allah loves you. He cares and never leave you. But human always leave Him. Buka hati awak dan jangan biar ditutup dengan kesedihan dan kebencian. You deserve to be loved,"katanya sambil mengusap dahi rambut aku.
Airmata aku makin deras mengalir. Bodoh dan lemahnya diri aku.
"Saya nak ambik wuduk," kata aku padanya.

Tapi hati aku yang dalam proses pemulihan ini dihancurkan sekali lagi apabila terdengar kata pedas Puan Marina.
"That baby carried in her stomach must have been infected by her disease. I will never touch the baby. euuuww. Killer blood," katanya sambil memandang aku sinis.
Itu masa silam aku dan penyakit yang dihidapi aku ini memang tidak boleh diubati tetapi boleh dikawal. Jikalau  anak aku tertakdir untuk menghidapi penyakit yang sama, adakah aku patut bunuh anak itu? Tak, sebab dia adalah anugerah Allah yang terindah. Dia mungkin sakit tapi dia layak untuk hidup macam manusia biasa.
Tapi dia takkan mungkin lahir di atas muka bumi ini.
Sebab dia sudah tiada di dalam rahim aku. Dia pergi jauh di atas sana.

Wait for me, honey. Wait.

                                                                                                                                                          

Ziyad-


"i hope that this is not the last dishes i will be cooking for you.  the news send a shock to my system and my body cannot handle it well. I need to find a place to think and rebuild a new self. The place is not here. Please forgive me and pray the best for me.The word you have been longing to hear: I LOVE YOU.                                                                                                                         Yours truly,                                                                                                                      Nur Nadhirah"

Nota yang ditulis dia atas sekeping kad bewarna biru pekat ditulis cantik dengan tulisan berangkai.. Ternampak tompokan cairan dakwat disebabkan air diatas kad itu. Air mata mungkin?

"I AM SO STUPID FOR BELIEVING HER! AGHHHHHHHHH!" Ziyad menjerit diruang makan lalu memijak kad tersebut di atas lantai. Hadiah jam tangan berjenama Piaget serta sejambak ros di campak ke atas lantai.Lauk pauk di atas meja itu ditolak jatuh ke atas lantai. 
Rumah itu bingit sebentar dengan bunyi kaca pecah . Lauk masak lemak udang membanjiri lantai dicampur dengan kentang sambal. Air oren membasahi lantai.
Semuanya atas lantai senang cerita.

My brain is far more messier than those mess on the floor

Panggilan petang tadi merupakan satu perangkap supaya dia pulang lambat. Dia percaya sepenuh hati. Isterinya yang sebelum ini kemurungan kerana keguguran kini kembali ceria. Suara di telefon itu menjelaskan segala-galanya. Tetapi dia tidak menyangka itu adalah dusta belaka. 

"Awak balik lambat sikit eh malam ni. I got a surprise for you. Nak prepare lama so awak kena balik lambat tau," kata Nadhirah dengan manja

Surprise takkan jadi surpriselah kalau bagitahu. Lawak betul bini aku ni. Tapi sebab sayang dia ikutlah kemahuan isterinya. Dia meluangkan masa lepas kerjanya di KLCC bagi mencari hadiah untuknya. Comeback gift. Sejambak ros segar dibeli. Walaupun dompetnya mungkin sedikit kopak tapi sekali sekala berkorban untuk orang tersayang, tidak terasa pun kekurangan duitnya.

Kemudian dia menunaikan solat Maghrib di Masjid Wilayah sebelum pulang ke rumahnya di Mont Kiara. Dia membawa Honda Citynya dengan laju sekali. Kondonya melambai daripada jauh, menggamitnya pulang.

Sesampainya di hadapan pintu rumah, dapurnya nampak gelap daripad tingkap di bahagian hadapan rumah.
Dia mengetuk pintu tetapi tiada jawapan. Ziyad memandang rak kasut dan melihat sandal yang biasa dipakai Nadhirah tiada di situ. Dia membuka pintu menggunakan kuncinya dan meluru masuk ke dalam rumah. Keadaanya rumah amat gelap kecuali ruang makan yang terdapat satu lampu terpasang. Terdapat saji yang menutup makanan yang terhidang dan di atas saji itu terdapat kad tertampal.


What did i do wrong Nadhirah? Dia meraup wajahnya. Air yang mencurahi tubuhnya tidak dapat menyejukkan jiwanya sedang membara ini.

Wajah isterinya dalam dua bulan ini nampak kusut, tiada perasaan dan hanya termenung. 
Dia mengharapkan hari ini merupakan titik perubahan isterinya. Tetapi dia tak menyangka perubahan isterinya, menghancurkan hatinya. Where are you?

Ziyad menghamparkan sejadah dan menunaikan solat isyak disertai dengan solat taubat. Memohon kepada Allah, memberi petunjuk padanya dan meminta keampunan kepada-Nya. Mungkin ini kifarah dosa yang dilakukan sebelum ini. Allah menguji keimanannya melalui Nadhirah. Menguji kesetiannya sebagai seorang hamba melalui Nadhirah. 
Dia tidak mampu mengubah Nadhirah. Dia mampu mengubah dirinya sendiri. Yang dia mampu adalah membantu dan menyokong Nadhirah dari belakang.

Pertemuannya dengan Nadhirah memutar hidupnya 360 darjah...

Dia mencapai kertas yang tertampal di meja solek.  Pastinya kertas itu dituju buat dirinya.Kertas itu berbau minyak wangi yang biasa dipakai Nadhirah. Hatinya pedih membaca bait-bait lirik di atas kertas itu


there's a place that I know
It's not pretty there and few have ever gone
If I show it to you now
Will it make you run away?

Or will you stay
Even if it hurts
Even if I try to push you out
Will you return?
And remind me who I really am
Please remind me who I really am

Everybody's got a dark side
Do you love me?
Can you love mine?
Nobody's a picture perfect
But we're worth it
You know that we're worth it
Will you love me?
Even with my dark side?

Like a diamond
From black dust
It's hard to know
What can become
If you give up
So don't give up on me
Please remind me who I really am

Everybody's got a dark side
Do you love me?
Can you love mine?
Nobody's a picture perfect
But we're worth it
You know that we're worth it
Will you love me?
Even with my dark side?

Don't run away
Don't run away
Just tell me that you will stay
Promise me you will stay

  Promise me you will stay, okay? When i come back, you will welcome me with open hands and heart full of love-N 
I promise, honey. I promise


                                                                                                                                                              

Ya aku tahu excerpt nya amat geli dan jiwang. Im so sorry i just cannot help it. Dah lama teringin nak guna lirik lagu dark side tu dalam novel aku. YES!! success meletakkannya.

Nantikan bab pertama okay.